opgeruimd

januari 22, 2017

Pfiew! De blauwste der maandagen is weer achter de rug en hoewel nogal depressiegevoelig en fel tegenstander van maandagen in het algemeen voelde ik me, tegen alle verwachtingen in, nogal opgeruimd afgelopen week :)



Naast maandagen ben ik ook niet echt fan van de maanden januari en februari. Dat heeft niet zozeer te maken met kou, sneeuw en ijs, maar vooral met het gebrek aan licht en de daaruit voorkomende duistere gedachten. Van nature ben ik al een piekeraar en houden allerlei zorgen me, terecht of niet, nogal eens uit mijn slaap, maar in de wintermaanden valt de somberte pas echt als een blok op mijn schouders. Als het aan mij lag zou ik het liefst op 1 januari in een diepe winterslaap vallen om dan in maart weer langzaam wakker te worden.


Maar afgelopen week voelde ik me, geheel tegen de gewoonte in, nogal energiek en opgeruimd. Zal vast te maken hebben met de zonneschijn en het zichtbaar langer worden van de dagen. Ik knapte er enorm van op toen ik vrijdag na mijn werk wegreed en de zon gewoon nog scheen! Toen ik op de autoradio ook nog eens de positieve weerberichten voor het weekend beluisterde ontstond spontaan het plan in mijn hoofd om, passend bij mijn opgeruimd gemoed, mijn huis eens een flinke opruimbeurt te geven.


Wat hebben gehaakte radijsjes in hemelsnaam te maken met dit verhaal zul je je afvragen? Nou ja, die kwam ik dus tegen tijdens mijn opruimwoede en herinnerde me dat ik ze zelfs al eens op de foto gezet had om er ooit nog een blogverhaaltje aan te wijden... bij deze dus ;)

En aangezien ik inmiddels flink opgeschoten ben met mijn opruimactie vind ik dat ik het wel verdiend heb die nu even te onderbreken voor een wandeling in de zonneschijn om zoveel mogelijk licht te absorberen om mijn opgeruimde stemming zo lang mogelijk vast te houden.

Fijne zondag!

You Might Also Like

11 reacties

  1. Zonneschijn doet zoveel mensen zo goed. Heerlijk om lekker in het zonnetje een wandeling te maken. En door het opruimen lijkt het of je het zonnetje ook in huis haalt. Wat een leuke radijsjes. Ze lijken net echt.

    Groetjes en fijne ZONdag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas was het vandaag weer grijs en saai, maar ik probeer het positieve gevoel vast te houden tot de zon zich weer laat zien ;)

      Verwijderen
  2. Leuk! En opgeruimd staat netjes, of toch voor eventjes, hihi.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, precies! ondanks alle voornemens om het netjes te houden is dat bij voorbaat al een verloren zaak hè ;)

      Verwijderen
  3. Ik hoorde pas van de blue monday toen de dag al voorbij was. En nee, ik ben ook niet zo van de maandagen en de maanden januari en februari. Maar de maand januari, inclusief de Blue Monday, zijn vooral positief en zonnig tot nu toe. Laat dat zonnetje en dat heerlijke winterweer nog maar even blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dacht ik de dans ontsprongen te zijn bleek mijn blue monday een weekje vertraagd. Op naar een happy dinsdag dan maar. En ik moet zeggen dat ik van je radijsjes wel vrolijk werd en inderdaad dacht ik: Waar blijven de radijzen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een winterslaap, dat wil ik al jaren (of een paar weken alleen in een klein huisje)! Opruimen en schoonmaken geeft mij ook een goed gevoel (als het klaar is) en de zon, daar kan niets tegenop. Ik wens je nog veel dagen met een opgeruimd gemoed, X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog even Janita dan is het weer voorjaar. Maar met af een toe een winterzonnetje op een mooie droge en koude dag is het toch ook wel te doen...hoop ik voor je?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze enig! Nog even en we kunnen ze weer gaan planten (alhoewel ik ze niet eens zo lekker vind, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha zeg, jij had gewoon al de voorjaarsopruimkriebels! Wat heerlijk dat alles nu fris en fruitig is, nog fijner als dat ook zo in je hoofd blijft. Qua zonne-uren doen we het goed de laatst dagen/weken. Goed van genieten en lekker naar buiten zodra het zonnetje zich laat zien, als dat lukt natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen